To historyczny kontrakt wart miliardy koron: konstrukcje z polskiej stoczni dotarły do Norwegii
Projektem wycieczkowców zajmie się Rolls-Royce. screenshot/Kleven.no/passasjer/Rolls-Royce
Poniżej: części konstrukcji wycieczkowca Hurtigruten.
Nowa historia turystyki za miliardy koron
Hurtigruten w kwietniu 2016 podpisało list intencyjny. Z kolei w czerwcu 2016, w obecności premier Erny Solberg, Hurtigruten i grupa stoczniowa Kleven zawarły kontrakt na budowę dwóch statków – Roald Amundsen i Fridtjof Nansen, które wejdą do eksploatacji w latach 2018-2019. W dokumencie zawarto także opcję pozwalającą domówić dwa kolejne statki. Przedstawiciele Hurtigruten zaznaczyli, że to największe zamówienie w historii firmy. Dokładna wartość kontraktu nie jest znana, ale szacuje się, że opiewa on na kilka miliardów koron.
Norweskie media określają kontrakt historycznym. Wielu sądzi, że to kamień milowy dla norweskiej turystyki i przemysłu okrętowego. Inwestycja to do tej pory największe przedsięwzięcie Hurtigruten, operatora norweskiej przybrzeżnej linii pasażersko-towarowej. Wcześniej Kleven zbudował dla tego przewoźnika promowego już trzy statki.>>> CZYTAJ WIĘCEJ
Statki będą wykorzystywać zaawansowane technologie, które chronią środowisko. Projektem wycieczkowców zajmie się Rolls-Royce we współpracy z renomowanym norweskim architektem okrętowym Espenem Øino. Nowe jednostki będą miały po 300 kabin. Każda przyjmie na pokład 600 pasażerów. Ich wymiary: 140 m długości, 29 wysokości bocznej (do górnego pokładu nadbudówki), 23 m szerokości i 5,3 m zanurzenia.
Portal Morski podaje, że Montex zbuduje też konstrukcje do siostrzanej jednostki – Fridtjof Nansen.
Nie Crist, a Montex
Źródła: portalmorski.pl, Mojanorwegia
To może Cię zainteresować
03-11-2017 21:52
1
0
Zgłoś