Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Reklama

Rata w Norwegii już od618kr

Sprawdź ratę

Usługa realizowana przez DigiFinans.no | Priseksempel: Eff. rente 15,82%, 100 000 kr. over 5 år, etablering 950 kr., Tot. 142 730 kr.

Czytelnia

Ścieżki rowerowe tylko dla rowerzystów

marta.anna.domzalska@gmail.com

17 września 2014 07:05

Udostępnij
na Facebooku
Ścieżki rowerowe tylko dla rowerzystów


Gmina Oslo rozpoczęła dwutygodniową akcję mającą na celu wyeliminowanie oznak złego parkowania. Każdy kierowca, który zaparkuje na ścieżce rowerowej, otrzyma mandat.


Kierowcy łamią prawo celowo, czy może po prostu, bezmyślnie zatrzymują się na pasie przeznaczonym dla rowerzystów?

ścieżka rowerowa
trafikkskilt.no

Bezmyślni kierowcy

Guri Melby, komisarz ds. transportu, nie jest pewna co dokładnie jest przyczyną zachowania kierowców, ale stwierdza, że samochody zaparkowane na pasach rowerowych stanowią duży problem dla rowerzystów poruszających się po centrum Oslo.

Zaparkowane w niepoprawny sposób samochody są jednym z „rowerowych wyzwań”, jakich podjęli się dziennikarze Osloby.

Przez dwa tygodnie przedstawiciele gminy Oslo będą patrolować najbardziej zatłoczone ścieżki rowerowe. Będą rozdawać ulotki informacyjna, a złośliwych i bezmyślnych kierowców karać mandatami.

SundayBikers
SundayBikers.pl

Największe problemy

Problem najbardziej daje się we znaki rowerzystom przemierzającym następujące ścieżki: Karenslyst allé, Grønlandsleiret, Skippergata, Kirkegata, Holtet og Strømsveien.
- Informacja o samochodach blokujących przejazd jest zgłoszeniem, które otrzymujemy najczęściej. Ścieżki wykorzystywane są jako miejsca do wyładowywania przeróżnych towarów lub parkowania samochodów. Żaden z kierowców nie zważa na to, iż zaparkował na środku drogi, przez co rowerzyści narażeni są na ogromne niedogodności – mówi Melby.

Karenslyst allé
Karenslyst allé / maps.google.com

Mandaty

Do tej pory, w roku 2014 gmina wypisała 1070 mandatów za niepoprawne parkowanie, a tym samym blokowanie pasa ruchu dla rowerzystów. Liczba kar jest bardzo duża i oznacza, że mandatów było około 30 tygodniowo, czyli aż cztery dziennie.

Czy dwa tygodnie kontroli wystarczą, by wprowadzić zmiany?
- Funkcjonariusze Wydziału Ochrony Środowiska zajmują się tym problemem przez cały rok, nie tylko przez te dwa tygodnie. Wkraczają do akcji, gdy tylko dowiedzą się o źle zaparkowanym samochodzie. Teraz różnica jest jedna: będziemy mieli więcej informatorów, którzy dadzą nam znać o utrudnieniach w ruchu rowerowym. Mam nadzieję, że choć część kierowców porzuci swoje złe nawyki – kontynuuje Melby.

portfel
pixabay.com

Irytacja

Tor Bang pracuje w Handelshøyskolen i codziennie jeździ do pracy na rowerze. Mężczyzna jest jedną z tych osób, które złożyły pisemne zawiadomienie o kierowcach parkujących swoje samochody na ścieżkach rowerowych.
- Oczywiście, że jest to irytujące, gdy na środku ścieżki nagle pojawia się samochód. Chcemy, aby trasy rowerowe spełniały swoją rolę, a nie były miejscami parkingowymi dla bezmyślnych kierowców – mówi Bang.

500 koron

Koszt niewłaściwego parkowania na ścieżce rowerowej to 500 koron. Pierwszego dnia akcji żaden kierowca nie został ukarany, nawet jeśli zaparkował źle. Wszyscy otrzymywali ulotki informacyjne i nie obeszło się także bez pouczenia.
Gmina zapowiada, że taryfa ulgowa nie będzie trwała wiecznie i prosi kierowców o przemyślane dobieranie miejsc parkingowych.






Źródła: osloby.no / wikipedia.org / trafikkskilt.no / SundayBikers.pl / maps.google.com / pixabay.com
Zdjęcie slajderowe: MN






Reklama
Gość
Wyślij
Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok