Mariczuj napisał:
czy ktoś wie co więcej na temat listów z polskich urzedów ?
Wiecej tzn. co konkretnie, prócz tego, ze jeśli oczekujesz listu z polskiego urzędu, to najpierw musisz tam podać adres do korespondencji.
W Norwegii jest tak samo. Nie musisz byc zameldowana. Poza tym, listy przychodzą zawsze na adres podany do korespondencji, a nie na adres gdzie ktoś jest zameldowany.
Jeżeli oczekujesz listu z Nav, skatt itp. to podajesz adres do korespondencji i nikogo nie obchodzi gdzie jesteś zameldowana.
Zameldowanie ma znaczenie w przypadku otrzymywania jakichś świadczeń z komuny. Jeśli ktoś ma meldunek w innej kommunie niz faktycznie mieszka ( z jakichś tam powodów ) to sprawy urzędowe musi załatwiać w miejscu meldunku.
Nie ma obowiązku meldunkowego jeśli przebywa sie w no do 180 dni na D- numerze.
Juz chyba bardziej klarownie nie jestem w stanie wytłumaczyć, ale poczekaj, bo zaraz "multinor" ze swoimi poradami wkroczy