Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
Sport

Biegi z widokami

klaudia@mojanorwegia.pl

15 sierpnia 2015 07:00

Udostępnij
na Facebooku
Biegi z widokami

Latem warto pobiegać dla zdrowia. Poniżej przedstawiamy trasy w Oslo i okolicach, które warto sprawdzić.

Trasy polecają różne związki sportowe i organizacje turystyczne.

1. Lillomarka

Ta trasa polecana przez Związek Narciarski, biegnie od lasu Solem, przez Grisputtem aż do Vennervann i Sørlandshytta. Ma 10 km długości i jest dość stroma. Nadaje się również dla amatorów pływania na świeżym powietrzu. Droga powrotna zaczyna się do Slengfehøgda przez Slengfemosen aż do Revlikollen. Jest to malownicza i spokojna trasa biegnąca w pobliżu Vennervann.

2. Widoki z Barlindåsen

Kloejna trasa rekomendowana przez Związek jest dość długa, ma około 20 km. Znajduje się w Oset przy Maridalsvannet. Należy podążać szlakiem do Monsetangen i dalej aż do Sandermosveien. Następnie wkraczamy w żwirową ścieżkę i idziemy w stronę północnego wschodu aż napotkamy rozwidlenie. Na rozwidleniu wybieramy lewą ścieżkę. Jest to świetna okolica z łatwymi trasami.

Droga biegnie na szczyt Barlindåsen (402 m). Zgóry zobaczycie piękne widoki na całą okolicę. Aby wrócić, należy kierować się na lewo, w dół Styggedalen i dlaej na południe aż znowu trafimy do Sandermosveien. Dalej kierujemy się na lewo do Grytlihøgda i Solemskogen aż do Linderudkollen. Ostatnia częsć trazy składa się z biegu na Trollvannskleiva na szczyt Grefsenkollen. Stamtąd biegniemy w dół do punktu końcowego w Akebakkeskogen. W lesie zaczyna się asfaltowa ścieżka, która prowadzi wprost do Oset.

bieganie

3. Od Gaustad do Vettakollen

Aby przebyć tę trasę, najlepiej pojechać metrem do Gaustad. Tam, przy Rikshospitalet znajduje się ścieżka prowadząca do Bånntjern. Stamtąd prowadzi ścieżka wzwyż do Vettakollen. Aby przebiec krótszą wersję tej trasy (10 km zamiast 12 km) należy pobiec wgłąb Vettakollen i w dół niebieskim szlakiem do Ullevålsæter. Trasę można kontynuować ścieżką prowadzącą do hytte Lyn lub ścieżkami biegowymi w stronę Sognsvann/Grinda.

Nie tylko górskie ścieżki są malownicze. Trasy biegowe polecane przez Visit Oslo są również czarujące i zdecydowanie łatwiej dostępne.

4. Od Jernbanetorget do parku Ekeberga

Trasa jest niedługa, ma około 9 km. Zaczyna się w Jernbanetorget. Stamtąd nalezy biec w kierunku budynku Opery do Sørenga i Ladegården. Następnie trzeba przebiec przez most Dyvekes i kontynuować trasę przez Ryenbergveien aż do Valhallveien. Po drodze znajduje się Utsikten, które było najpewniej inspiracją dla słynnego "Krzyku" Edvarda Muncha. Trasa wiedzie dalej przez park Ekeberga do Kongshavn (dawnej Akademii Morskiej). Stamtąd nalezy pobiec Kongesveien do szpitala Oslo i Grønlandsleiret. Dalej nalezy minąć hotel Radisson Blu Plaza i trasa kończy się ponownie na dworcu głównym.

Biegacz na trasie

5. Rzeka Akers i wzgórze Telthus

Ta krótka trasa (4-5 km) wiedzie od Dworca Głównego do Tigeren. Z Jernbanetorget należy pobiec ulicami Nygata oraz Storgata. Stamtąd można wybrać dwie wersje trasy - albo ulicą Thorvald Meyersa, lub wzdłuż rzeki Aker. potem należy pobiec do Vulkan, na górę wzgórza Telthus przez cmentarz Vår Frelsers, w dół Akersgata do kościoła św. Małgorzaty (Margaretakyrkan) przez Regjeringskvartalet, w dół Youngstorget, skręcić w stronę katedry Oslo i zakończyć trasę przy Tigeren.

6. Park Vigelanda

Park Vigelanda jest na pewno ciekawa propozycją dla biegaczy. Trasa zaczyna się oczywiście w Parku Vigelanda, biegnie przez park angielski, ogród Frogner, ulicę Nobla, Frognerkilen, Bygdøy i Oscarshall. Dalej można kontynuować bieg do Huk.

Na tej trasie zobaczymy takie atrakcje Oslo jak: Park i Muzeum Vigelanda, Frogner, Muzeum Miejskie i Oscarhall.

Para

7. Park Botaniczny i park Tøyen

Ta trasa zaczyna się na Dworcu Głównym Oslo. Dalej ulica Schweigaards - Barcode, ulicą Tøyen do Parku Botanicznego i Muzeum Historii Naturalnej. Trasa biegnie dalej przez parki Tøyen i Kampen, obok kościoła Kampen, ośrodka sportowego Jordal Amfi z powrotem do dworca przez ulicę Schweigaards. Jest to krótka trasa, około 4-5 km.

Życzymy udanych biegów!

Źródło: osloby.no
Zdjęcie frontowe: fotolia.pl - royalty free