Kioski do zamawiania taksówek zapewnią przejazd we wcześniej uzgodnionej cenie.
Fot. Rubynor Flytaxien
Na lotnisku Gardermoen stanęły nowe maszyny, które umożliwią zamówienie taksówek. Rozwiązanie umożliwi poznanie ceny przejazdu i wskazanie udogodnień jeszcze przed wyborem korporacji przewozowej. Avinor zdecydował się na taki krok, by ograniczyć swobodę działania nieuczciwych taksówkarzy.
Cyfrowe maszyny umożliwiające zamówienie przejazdu stanęły na stołecznym lotnisku w poniedziałek 25 kwietnia. – Czekaliśmy na to z niecierpliwością. Chociaż większość osób ma przyjemne doświadczenia z taksówkarzami, to zdarzały się sytuacje, w których pasażerowie czuli się oszukani – komentuje dyrektorka lotniska Stine Ramstad Westby. Nowe urządzenia działają w pełni cyfrowo. Pasażerowie wskażą na ekranie cel podróży oraz rodzaj udogodnień, z których chcą skorzystać. W odpowiedzi otrzymają wykaz taksówek z ceną przejazdu.
Na zdjęciu: Ekran wyboru przewoźnika na maszynie zamawiającej przy lotnisku Gardermoen.
Koniec z nieuczciwymi kierowcami
Nowe rozwiązanie ma unowocześnić pracę lotniska, ułatwić dalszą podróż pasażerom oraz wyeliminować swobodę działania taksówkarzy, którzy zawyżali ceny przejazdów. Klienci zgłaszali dyrekcji Gardermoen, że część kierowców pobierała od nich opłaty przekraczające 1000 NOK za transport z lotniska do centrum. – Teraz podróżni będą mieli nad wszystkim kontrolę. Po prostu zamówią przejazd przy pomocy ekranu i odjadą taksówką z przystanku znajdującego się obok terminalu – tłumaczy dyrektorka Stine Ramstad Westby.
Instrukcja obsługi urządzeń zamawiających na lotnisku Gardermoen:
1. Wprowadź adres docelowy.
2. Przejrzyj wszystkie dostępne opcje podróży. W ofercie znajdują się samochody premium, elektryczne, maxi, kombi oraz zwykłe taksówki.
3. Wybierz spośród dostępnych ofert i udogodnień – każda oferta posiada nazwę firmy i modelu samochodu, liczbę miejsc, dostępność fotelika dla dzieci oraz możliwości przewozu osób niepełnosprawnych itp.
4. Obok każdej oferty wskazana jest cena przejazdu.
5. Po wybraniu opcji otrzymasz rachunek w formie kodu QR lub wiadomości SMS.
6. Taksówkarz otrzyma wiadomość o przejeździe i miejscu docelowym.
7. Od momentu rezerwacji kierowcy przyjeżdżają zazwyczaj w ciągu 3-5 minut.
Lotnisko Gardermoen, od momentu zniesienia obostrzeń, charakteryzuje wzrost liczby pasażerów. W marcu 2022 roku z portu skorzystało 810 095 osób w ruchu krajowym. To wzrost o 261 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku. Z połączeń międzynarodowych skorzystało 749 351 pasażerów. To 1193 proc. więcej niż przed rokiem.
Źródło: Avinor
Reklama
01-05-2022 21:43
1
0
Zgłoś
30-04-2022 13:46
10
0
Zgłoś