- Aktualności
- Polityka
- Polacy w Norwegii
- Praca i pieniądze
- Życie w Norwegii
- Praca w Norwegii
- Praca i prawo pracy
- På norsk
- Archiwum MN
- Rozrywka
- Biznes i gospodarka
- Sport
- Blogi
- Transport i komunikacja
- Ciekawostki
- Turystyka
- Czytelnia
- Ubezpieczenia i odszkodowania
- Edukacja
- Video
- Finanse i kredyty
- Wośp
- Firma w Norwegii
- Wybory
- Historia
- Wydarzenia
- Komunikat prasowy
- Wywiad
- Kuchnia
- Zasiłek rodzinny
- Kultura
- Zdrowie
- Nauka w Norwegii
- Świąteczne pomysły
- Podatki w Norwegii
- Artykuł sponsorowany
Popularne artykuły
Ostatnie wpisy na forum
2 godziny temu
miro kur
Zwiedzanie
Witam
Co proponujecie zwiedzić dookoła Oslo,Dramen,Moss
Pozdrawiam
17 godzin temu
Redakcja Moja Norwegia.pl Redakcja MN
Koniec z „kopcącymi” ciężarówkami? Wszystkie nowe pojazdy mają być elektryczne
W tym temacie znajdują się komentarze do artykułu Koniec z „kopcącymi” ciężarówkami? Wszystkie nowe pojazdy mają być elektryczne
3 dni temu
Redakcja Moja Norwegia.pl Redakcja MN
Koniec przywilejów dla aut elektrycznych w Oslo i Akershus. Nie mogą korzystać z buspasów
W tym temacie znajdują się komentarze do artykułu Koniec przywilejów dla aut elektrycznych w Oslo i Akershus. Nie mogą korzystać z buspasów
- Najnowsze oferty pracy w Norwegii
- Lista agencji pracy w Norwegii
- CV po norwesku
- Praca w Bergen
- Praca w Stavanger
- Praca w Oslo
- Dodaj oferę pracy
Polecane oferty pracy
Praca przy przeprowadzkach - OSLO
Agencja transportu i przeprowadzek Berg ma bazę w Oslo i zatrudnia obecnie 3 pracowników. Mamy zlecenia na przeprowadzki
Poszukujemy pracowników z branży rybnej.
Poszukujemy pracowników z branży rybnej.
Start pracy - juz od czerwca w Bergen lub Trondheim.
Nasze wymagania:
Doświadczenie
PRACOWNIKÓW WYBURZENIOWYCH
Firma STOLT AS poszukuje:
PRACOWNIKÓW WYBURZENIOWYCH Stawka wynagrodzenia: 232 NOKIlość stanowisk pracy: 8Miejsce pracy:OSLO,
Reklama w Norwegii
Dziękuję
Odradzam.
1 jeśli chcesz pojechać do polski na naprawę jest teoretycznie możliwość. Wykupujesz tablice na wyjazd i drugie na powrót i przejeżdżasz normalnie bez zgłaszania się do celników ale WAŻNE!!!!! możesz jechać autem tylko po skandynawi przez dobę bo tyle tablice mają ważności i w ich koszt wliczony jest (umownie OC i przeglad) vegvessen bierze odpowiedzialność przez dobę na siebie wydając takie tablice. Ale ty jako właściciel odpowiadasz za stan techniczny pojazdu . W Polsce na nich nie pojedziesz tylko laweta. Można je zamówić np na jazdę próbną, na jazdę do warsztatu na naprawę , na zloty czy pokazy np zabytkowy pojazd , lub na jazdę do klienta zainteresowanego kupnem np do szwecji.
Oficjalnie jazda na naprawę czy renowacje za granicę zobowiązuje cię do opłacenia podatków po powrocie więc nie wspominaj o tym bo sie urzad skarbowy No wiesz
2 jeśli chcesz sprowadzić to możesz na czerwonych ale z ważnym przeglądem bo jak nie będzie to cie zawrócą na przegląd lub do warsztatu który wyda opinie że auto jest sprawne!!! Mają prawo potraktowac to jako import wraku na części bez prawa rejestracji czyli złom!!!! jak wyżej w polsce na czerwonych nie pojedziesz bo pierwszy krawężnik cię wyjmie i odholuje. I jeszcze jedna ważna rzecz na czerwonych tylko kierowca bez pasażerów!!!!
3 możesz jechać na czerwonych normalnie do Szwecji potem prom i w polsce laweta i u celników w Polsce zapłacisz karę chyba 500zl lub więcej zależy pewnie jaki powod braku dokumentu t1 na tranzyt bo nie zgłosisz się u celników w szwecji. I przesłuchanie u celników w Polsce będziesz się tłumaczył możliwe że juz po zjezdzie z prom celnicy cie wychacza z podejrzeniem przemytu czy nielegalnego importu auta skoro nie będziesz miał zgłoszenia i T1
Bardzo ważne!!!!! W Polsce nie zarejestrujesz jeśli masz tylko jeden dowod rejestracyjny muszą być dwa. Del1 i del2 niebieski i różowy. Więc żeby mieć oba musisz przerejestrować kupiony samochod na siebie a to kosztuje ok1700nok .(przy okazji jakbyś jednak zdecydował się tu używać samochod to tablice ci oddadzą jak po 1 zapłacisz za przerejestrowanie. 2 wykupisz OC I bez ważnego przeglądu tablic nie dostaniesz z powrotem!!!! A jeśli leżą w vegvessen dłużej niż 6 miesięcy to musisz zamówić nowe bo stare po 6 miesiącach niszczą)
Więc policz najpierw czy to się opłaca
1700nok plus koszt zakupu samochodu moze jakieś naprawy zeby to pojechało tyle km paliwo prom laweta w polsce potem tłumaczenie dwóch dowodów, 10%VAT plus akcyza od wartości auta z eutotaxu( nie z umowy )powiększone o koszty transportu i widzimisię celnika. No i zarezerwuj sobie cały dzień spędzony w przemiłym towarzystwie w urzędzie celnym jak się uda za 1 razem to sukces. I drugi dzień w wydziale komunikacji i tu też zostawisz ze 3 stowki plusOC i naprawa bo piszesz ze coś nie tak z tym samochodem jest , potem przeglad w sumie odwrotnie najpierw przeglad potem rejestracja. No i wtedy dopiero możesz tym jechać. Przez rok do następnego przeglądu i OC. Jak się nic w starym samochodzie do tego czasu nie rozsypie a to bardzo prawdopodobne.