marian19

marian19  (marian19)
  • Miejscowość
    w Polsce
    -
  • Miejscowość
    w Norwegii
    -
  • Znajomi 0
  • Odsłony profilu 2690
  • Posty 61
0
marian19 - dodał(a) nowy wątek
14-09-2018 18:50

Folketrygden

Witam. Po zwolnieniu chorobowym i w jego trakcie dostałem papierek Folketrygden. Częściowo uzupełniony, częściowo nie. Co mam z tym zrobić? Wysłałem juz części D zwolnienia chorobowego. Jak to uzupełnić, od czego i po co to jest? :/

marian19 - dodał(a) post do tematu
16-05-2018 12:28

Wniosek o chorobowe.

Dobry. Muszę zeskanować zwolnienia i je wrzucić do NAVu. Którą kategorie wysłać? Moje rzeczy z nav i tam dodać załączniki w jakiejś pod grupie czy jak?

tutaj? imgur.com/sEyUXUI


Imgur Imgur imgur.com
Eliza K
29-05-2018 17:08

pola9992 napisał:
A jak wygląda sprawa, jeśli chodzi o zwolnienie od psychiatry, ale polskiego? Bo chciałabym się zapisać na wideokonsultację w klinice psychomedic.online/ i powiem szczerze, że mam z tym mały kłopot, bo nie wiem, co zrobić, jeśli okaże się, że muszę mieć zwolnienie.
Mozliwe, ze NAV bedzie chciec zwolnienie przeslane przez ZUS.
Mysle tez, ze jezeli przebywasz w Norwegii, to zwolnienie zostanie odrzucone. Jakbys przebywal na wakacjach w Polsce, to sprawa wygladalaby inaczej.

Dlaczego nie pojdziesz do swojego lekarza rodzinnego?
Jak sprawa pilna, to mozna dostac godzine u specjalisty nawet w ciagu dnia lub 2-ch.

pola9992
28-05-2018 21:22

A jak wygląda sprawa, jeśli chodzi o zwolnienie od psychiatry, ale polskiego? Bo chciałabym się zapisać na wideokonsultację w klinice psychomedic.online/ i powiem szczerze, że mam z tym mały kłopot, bo nie wiem, co zrobić, jeśli okaże się, że muszę mieć zwolnienie.

MultiNOR Konsultant
16-05-2018 12:48

MultiNOR nie zajmuje się zasiłkami chorobowymi. Na tyle na ile byliśmy w stanie pomóc, to udzieliliśmy odpowiedzi na Pana pytania. Zadane obecnie pytania są dosyć szczegółowe. Więcej informacji na temat zasiłku chorobowego znajdzie Pan na stronie: www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere#

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) nowy wątek
15-05-2018 12:32

Wniosek o chorobowe.

Dobry. Muszę zeskanować zwolnienia i je wrzucić do NAVu. Którą kategorie wysłać? Moje rzeczy z nav i tam dodać załączniki w jakiejś pod grupie czy jak?

tutaj? imgur.com/sEyUXUI


Imgur Imgur imgur.com
Eliza K
29-05-2018 17:08

pola9992 napisał:
A jak wygląda sprawa, jeśli chodzi o zwolnienie od psychiatry, ale polskiego? Bo chciałabym się zapisać na wideokonsultację w klinice psychomedic.online/ i powiem szczerze, że mam z tym mały kłopot, bo nie wiem, co zrobić, jeśli okaże się, że muszę mieć zwolnienie.
Mozliwe, ze NAV bedzie chciec zwolnienie przeslane przez ZUS.
Mysle tez, ze jezeli przebywasz w Norwegii, to zwolnienie zostanie odrzucone. Jakbys przebywal na wakacjach w Polsce, to sprawa wygladalaby inaczej.

Dlaczego nie pojdziesz do swojego lekarza rodzinnego?
Jak sprawa pilna, to mozna dostac godzine u specjalisty nawet w ciagu dnia lub 2-ch.

pola9992
28-05-2018 21:22

A jak wygląda sprawa, jeśli chodzi o zwolnienie od psychiatry, ale polskiego? Bo chciałabym się zapisać na wideokonsultację w klinice psychomedic.online/ i powiem szczerze, że mam z tym mały kłopot, bo nie wiem, co zrobić, jeśli okaże się, że muszę mieć zwolnienie.

MultiNOR Konsultant
16-05-2018 12:48

MultiNOR nie zajmuje się zasiłkami chorobowymi. Na tyle na ile byliśmy w stanie pomóc, to udzieliliśmy odpowiedzi na Pana pytania. Zadane obecnie pytania są dosyć szczegółowe. Więcej informacji na temat zasiłku chorobowego znajdzie Pan na stronie: www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere#

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) nowy wątek
09-05-2018 18:34

folketrygden

dzieki wielkie, pozdrawiam.

marian19
09-05-2018 19:00

Elise napisał:
16 tys. to to co zostalo tobie wyplacone przez pracodawce za te 16 dni.
29 tys. to twoj normalny miesieczny zarobek .
Wszytko zawsze podaje sie brutto.
Pismo z Helfo o przyznaniu frikort. Przysluguje tobie teraz darmowy lekarz. Za materialy musisz placic (np, za pobranie krwi)

Skoro 16 tyś brutto, a moja karta podatkowa to 32% to dostanę ~11 tysięcy, tak?
Mam tą karte oderwać i chodzić pokazywać lekarzom czy jak? Jak nie pokażę to płacę czy oni juz wiedza że mam full i nie beda wysyłać faktur?

A co z feriepenge?

Eliza K
09-05-2018 18:52

16 tys. to to co zostalo tobie wyplacone przez pracodawce za te 16 dni.
29 tys. to twoj normalny miesieczny zarobek .
Wszytko zawsze podaje sie brutto.

Pismo z Helfo o przyznaniu frikort. Przysluguje tobie teraz darmowy lekarz. Za materialy musisz placic (np, za pobranie krwi)

marian19 - dodał(a) post do tematu
24-04-2018 19:31

Zwolnienie chorobowe i NAV

Witam. Mam zwolnienie chorobowe od 27 lutego do 29 kwietnia. Słyszałem, że mój szef płaci pierwsz 16 dni a resztę NAV zaś innym razem, że jeśli jest 16+ dni zwolnienia to np. 0-20dni płaci całość NAV. Jak to jest? Wytłumaczy mi ktoś?
Wychodzi, że mam prawie 2 miesiące zwolnienia, uznajmy że to 60 dni. To szef płaci 16 dni a resztę 44 dni dopłaca NAV? Czy skoro dostałem zwolnienie na 60 dni, to 60 dni płaci NAV?

marian19
24-04-2018 19:30

napisał:
Jesli masz numer konta zapisany na stronie nav to dostaniesz pieniadze na konto. Na tej stronie mozesz sobie sprawdzic ile Ci placa i ile podatku pobieraja. sobot i niedziel nikt nie placi tym bardziej nav.
zaraz poszperam tego nava, może coś zobaczę.

Dominika W
24-04-2018 18:49

Jesli masz numer konta zapisany na stronie nav to dostaniesz pieniadze na konto. Na tej stronie mozesz sobie sprawdzic ile Ci placa i ile podatku pobieraja. sobot i niedziel nikt nie placi tym bardziej nav.

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) post do tematu
24-04-2018 17:29

Sparebank

Witam. Gdzie muszę wejśc, żęby zalozyc konto w Sparebank1 w Oslo? Ostatnio kolega zakladał i załozył nie w Oslo tylko gdzieś 500km dalej. Nie ma bank ID

marian19
24-04-2018 17:28

finsbury napisał:
www.sparebank1.no/nb/ostlandet/privat/kundeservice/bestill/bli-kunde/bli-kunde-med-utenlandsk-pass.html
Dzięki, i to jest te 1? Zostań klientem a nie bez bankID?

marian19 - dodał(a) nowy wątek
24-04-2018 16:49

Sparebank

Witam. Gdzie muszę wejśc, żęby zalozyc konto w Sparebank1 w Oslo? Ostatnio kolega zakladał i załozył nie w Oslo tylko gdzieś 500km dalej. Nie ma bank ID

marian19
24-04-2018 17:28

finsbury napisał:
www.sparebank1.no/nb/ostlandet/privat/kundeservice/bestill/bli-kunde/bli-kunde-med-utenlandsk-pass.html
Dzięki, i to jest te 1? Zostań klientem a nie bez bankID?

marian19 - dodał(a) nowy wątek
24-04-2018 13:03

Zwolnienie chorobowe i NAV

Witam. Mam zwolnienie chorobowe od 27 lutego do 29 kwietnia. Słyszałem, że mój szef płaci pierwsz 16 dni a resztę NAV zaś innym razem, że jeśli jest 16+ dni zwolnienia to np. 0-20dni płaci całość NAV. Jak to jest? Wytłumaczy mi ktoś?
Wychodzi, że mam prawie 2 miesiące zwolnienia, uznajmy że to 60 dni. To szef płaci 16 dni a resztę 44 dni dopłaca NAV? Czy skoro dostałem zwolnienie na 60 dni, to 60 dni płaci NAV?

marian19
24-04-2018 19:30

napisał:
Jesli masz numer konta zapisany na stronie nav to dostaniesz pieniadze na konto. Na tej stronie mozesz sobie sprawdzic ile Ci placa i ile podatku pobieraja. sobot i niedziel nikt nie placi tym bardziej nav.
zaraz poszperam tego nava, może coś zobaczę.

Dominika W
24-04-2018 18:49

Jesli masz numer konta zapisany na stronie nav to dostaniesz pieniadze na konto. Na tej stronie mozesz sobie sprawdzic ile Ci placa i ile podatku pobieraja. sobot i niedziel nikt nie placi tym bardziej nav.

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) post do tematu
09-03-2018 15:12

Zwolnienie chorobowe i NAV

Witam. Rozciąłem sobie ścięgno. Dostałem zwolnienie na ponad miesiąc, po 16 dniach płaci NAV. Z tym mam pytanie, podobno mam zgłosić internetowo gdzieś coś do NAV. Gdzie i co dokładniej? Dzięki.

marian19
09-03-2018 15:11

torsdag4 napisał:
a pracodawca wyslal inntektsopplysninger for arbeidstaker(wykaz zarobkow) oraz oppfølgingsplan(plan twojego powrotu do pracy czy sledzenia) ?
Zreszta jak sie rejestrujesz do lekarza to podajesz nr tel i ow numer jest powizany z twoim fødselsnummerem i z automatu dostajesz sms ze na twojej stronie Nav czeka sykemelding chyba czesc C do wyslania, wpisujesz tam pracodawce z listy i wysylasz...tak ja robilem jakos pol roku temu

To juz nie wiem. Nagły przypadek w szpitalu, imie i personal, czekanie i szycie a zadnych smsow, nie wiem. Podzwonie jeszcze popytam. Dziwna sytuacja.

marian19
09-03-2018 14:34

torsdag4 napisał:
nie, jak dostales zwolnienie od lekarza to po minucie od wypisania powinienes dostac sms-a ze cos czeka na ciebie zeby potwierdzic, mowiac prosciej elektronicznie zwolnienie a czesc D wypelniona przez ciebie co dostales do lekarza wysylasz listownie do swojego navu
A nie dostałem nic sms i na nav tez nie mam. Zwolnienie podpisane i wyslane kilka dni temu.

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) post do tematu
09-03-2018 14:07

Zwolnienie chorobowe i NAV

Witam. Rozciąłem sobie ścięgno. Dostałem zwolnienie na ponad miesiąc, po 16 dniach płaci NAV. Z tym mam pytanie, podobno mam zgłosić internetowo gdzieś coś do NAV. Gdzie i co dokładniej? Dzięki.

marian19
09-03-2018 15:11

torsdag4 napisał:
a pracodawca wyslal inntektsopplysninger for arbeidstaker(wykaz zarobkow) oraz oppfølgingsplan(plan twojego powrotu do pracy czy sledzenia) ?
Zreszta jak sie rejestrujesz do lekarza to podajesz nr tel i ow numer jest powizany z twoim fødselsnummerem i z automatu dostajesz sms ze na twojej stronie Nav czeka sykemelding chyba czesc C do wyslania, wpisujesz tam pracodawce z listy i wysylasz...tak ja robilem jakos pol roku temu

To juz nie wiem. Nagły przypadek w szpitalu, imie i personal, czekanie i szycie a zadnych smsow, nie wiem. Podzwonie jeszcze popytam. Dziwna sytuacja.

marian19
09-03-2018 14:34

torsdag4 napisał:
nie, jak dostales zwolnienie od lekarza to po minucie od wypisania powinienes dostac sms-a ze cos czeka na ciebie zeby potwierdzic, mowiac prosciej elektronicznie zwolnienie a czesc D wypelniona przez ciebie co dostales do lekarza wysylasz listownie do swojego navu
A nie dostałem nic sms i na nav tez nie mam. Zwolnienie podpisane i wyslane kilka dni temu.

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) nowy wątek
08-03-2018 18:40

Zwolnienie chorobowe i NAV

Witam. Rozciąłem sobie ścięgno. Dostałem zwolnienie na ponad miesiąc, po 16 dniach płaci NAV. Z tym mam pytanie, podobno mam zgłosić internetowo gdzieś coś do NAV. Gdzie i co dokładniej? Dzięki.

marian19
09-03-2018 15:11

torsdag4 napisał:
a pracodawca wyslal inntektsopplysninger for arbeidstaker(wykaz zarobkow) oraz oppfølgingsplan(plan twojego powrotu do pracy czy sledzenia) ?
Zreszta jak sie rejestrujesz do lekarza to podajesz nr tel i ow numer jest powizany z twoim fødselsnummerem i z automatu dostajesz sms ze na twojej stronie Nav czeka sykemelding chyba czesc C do wyslania, wpisujesz tam pracodawce z listy i wysylasz...tak ja robilem jakos pol roku temu

To juz nie wiem. Nagły przypadek w szpitalu, imie i personal, czekanie i szycie a zadnych smsow, nie wiem. Podzwonie jeszcze popytam. Dziwna sytuacja.

marian19
09-03-2018 14:34

torsdag4 napisał:
nie, jak dostales zwolnienie od lekarza to po minucie od wypisania powinienes dostac sms-a ze cos czeka na ciebie zeby potwierdzic, mowiac prosciej elektronicznie zwolnienie a czesc D wypelniona przez ciebie co dostales do lekarza wysylasz listownie do swojego navu
A nie dostałem nic sms i na nav tez nie mam. Zwolnienie podpisane i wyslane kilka dni temu.

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) nowy wątek
16-02-2018 20:19

Aktualne promocje

Cześć. Wiecie gdzie są jakieś okazyjne ceny w Oslo? Są jakieś ciekawe promocje? Sklepy elektroniczne, ubrania itp.

marian19 - dodał(a) post do tematu
15-02-2018 20:52

Ubrania robocze

Witam. W robocie mówili coś o sklepie Jula, że są dobre ubrania i w przyzwoitych cenach, żadne tam Snickersy po 1200koron. Tylko, że nie jestem obeznany w liniach metra itp a samochodem z mojego miejsca zamieszkania jest 12 kilometrów samochodem a tym razem jestem samolotem. Wiecie gdzie w okolicy Grunerlokki, Rodelokki, Sofienberg lub w okolicy centrum OSLO znajdę jakiś sklep z przyzwoitymi cenami, najlepiej otwartego w soboty? Dzięki z góry.

15435
17
Angelika Mojak
27-10-2023 12:25

Wersja nr 1. Jeansy, podkoszulek i kardigan
Wersja nr 2. Jeansy, bluzka z długim rękawem bawełna
Wersja nr 3. Spodnie materiałowe , koszula , kamizelka lub sweter elegancki
Wersja nr 4. Spodnie, podkoszulek , marynarka
Wersja nr 5. Sukienka, kardigan lub solo - zależy jaka pora roku.
Ważne, aby jakość tych ubrań była wysoka, a materiały naturalne.

Z ciekawych dodatków polecam elegancki zegarek: westwatches.pl/pl/timex-peanuts-weekender-take-care-tw2v07000-unisex Jak na przykład ten model

Onty_Ja_Gabriel_3.
03-06-2021 17:27

Riggman napisał:
buty robocze w lulce sa tandetne, ciezko je rozchodzic a portki moga nawet byc. Najgorsze jest to ze jak Cie widza na budowie w lumach z Julki to odrazu polak bo nikt normalny tam sie nie ubiera
Co za bzdura i tak na budowie, każdy wie kto kim jest, a zwłaszcza, że to polaczyna, nawet gdyby miał gajer roboczy z najwyższej półki, wystarczy posłuchać jak się wysławia / kufa.kufa i kufą podpiera/ oraz używa pseudo angielskiego.
Mało który fizyczny Norg zna poprawnie budowlany angielski, poza zwrotami z filmów zgrozy, dlatego używa tylko swojego ojczystego, znaczy dialektu ponieważ ma również problem z bokmålem czy nynorskiem.

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) nowy wątek
15-02-2018 20:00

Ubrania robocze

Witam. W robocie mówili coś o sklepie Jula, że są dobre ubrania i w przyzwoitych cenach, żadne tam Snickersy po 1200koron. Tylko, że nie jestem obeznany w liniach metra itp a samochodem z mojego miejsca zamieszkania jest 12 kilometrów samochodem a tym razem jestem samolotem. Wiecie gdzie w okolicy Grunerlokki, Rodelokki, Sofienberg lub w okolicy centrum OSLO znajdę jakiś sklep z przyzwoitymi cenami, najlepiej otwartego w soboty? Dzięki z góry.

15435
17
Angelika Mojak
27-10-2023 12:25

Wersja nr 1. Jeansy, podkoszulek i kardigan
Wersja nr 2. Jeansy, bluzka z długim rękawem bawełna
Wersja nr 3. Spodnie materiałowe , koszula , kamizelka lub sweter elegancki
Wersja nr 4. Spodnie, podkoszulek , marynarka
Wersja nr 5. Sukienka, kardigan lub solo - zależy jaka pora roku.
Ważne, aby jakość tych ubrań była wysoka, a materiały naturalne.

Z ciekawych dodatków polecam elegancki zegarek: westwatches.pl/pl/timex-peanuts-weekender-take-care-tw2v07000-unisex Jak na przykład ten model

Onty_Ja_Gabriel_3.
03-06-2021 17:27

Riggman napisał:
buty robocze w lulce sa tandetne, ciezko je rozchodzic a portki moga nawet byc. Najgorsze jest to ze jak Cie widza na budowie w lumach z Julki to odrazu polak bo nikt normalny tam sie nie ubiera
Co za bzdura i tak na budowie, każdy wie kto kim jest, a zwłaszcza, że to polaczyna, nawet gdyby miał gajer roboczy z najwyższej półki, wystarczy posłuchać jak się wysławia / kufa.kufa i kufą podpiera/ oraz używa pseudo angielskiego.
Mało który fizyczny Norg zna poprawnie budowlany angielski, poza zwrotami z filmów zgrozy, dlatego używa tylko swojego ojczystego, znaczy dialektu ponieważ ma również problem z bokmålem czy nynorskiem.

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) post do tematu
13-11-2017 09:31

Oszustwo. Kupili na moje dane telefon.

Witam. Wczoraj dostałem fakture na 617koron za Samsung Galaxy S8+ na moje dane. Dzień wcześniej dostałem jakiś list odnośnie zdolności kredytowej gdzie firma Telenor Group SA chce to sprawdzić. Dzwoniłem do szefa bo jedyny posiada jakieś moje dokumenty odnośnie pracy, lecz on tego czegoś nie zrobił.
Swoje trzymam w swoim pokoju a współlokatorzy tego nie zrobili. Nie wiem w jaki sposób ale ktoś zamówił na moje dane, mój ares telefon. Nie mam umowy, nie mam telefonu mam tylko list z fakturą do zapłaty + IMEI telefonu. (10 dni, trmin zaplaty 20 listopad). Mogę się od tego odwołać? Zgłosić to na policję? Miał ktoś podobny przypadek?

Eliza K
14-11-2017 08:13

marian19 napisał:
Jutro z rana idę i będę dzwonił.
Wyglada na to, ze nie zdajesz sobie sprawy z powagi sytuacji.

Jezeli ktos kupil na twoje nazwisko telefon, to nic nie stoi na przeszkodzie, zeby kupil raz, drugi i trzeci,,... dziesiaty - telefon, telewizor, glosniki,.......

Policja na ogol nic nie robi, ciezko udowodnic, ze to faktycznie nie ty cos tam kupiles. Czesto gesto podejrzewaja, ze to moze faktycznie ty sam to jednak kupiles, a teraz nie chcesz placic. Firmy windykacyjne ciebie szarpia i probuja zajac wyplate.

Czesto jedynym wyjsciem z sytuacji jest ogoszenie o swojej niewydolnosci finansowej, co jest rownoznaczne z tym, ze nie bedziesz w stanie nic kupic na kredyt. Czyli nici z abonamentu na telefon, internet, programow telewizyjnych, pozyczki z banku. Jednym slowem jestes uziemiony.

Josef Satan
13-11-2017 12:28

piotr.konowic napisał:
Oszustwo popelnione na uzytkowniku Marianek19 jest co najmniej grubymi nicmi szyte.
Nie da rady isc do elkjøp, power i na ladne oczy wziac telefon w abonamencie bez
uwiarygodnienia sie za pomoca bankID i jakiegos dokumentu tozszamosci.
Sam kupowalem na otwarciu w maju w POWER Alnabru
nowy telefon i musialem okazac paszport, podac numer personalny oraz potwierdzic
umowe ratalna kodem z kodebricka.
Kilka tygodni wczesniej Marianek19 dodal post o ciekawie brzmiacym tytule \\\"sprzet na raty\\\",
jeszcze wczesniej cos o wyrzacaniu elektroniki w Oslo.
Wnioski po lekturze poprzednich postow nasuwaja sie same. Albo sam \\\"poszkodowany\\\" maczal w tym palce albo ktos ze wspollokatorow z dostepem do dokumentow, kodebricka, hasla, paszportu.


Aby zamowic np. nowy telefon na raty trzeba podac personnummer.
Bez tego nic sie nie da zamowic.

Zglos na policje kradziez - tzw. identitestyveri.
Jest to powazne przestepstwo - jezeli ktos skradl twoj numer personalny to bedzie mogl zamawiac rozne rzeczy i otwierac nowe abonamenty.

Idz na policje. Nic nie plac. Skontaktuj sie z wystawiaczem faktury (pisemnie, zeby miec dowod)

marian19
13-11-2017 09:30

piotr.konowic napisał:
Oszustwo popelnione na uzytkowniku Marianek19 jest co najmniej grubymi nicmi szyte.
Nie da rady isc do elkjøp, power i na ladne oczy wziac telefon w abonamencie bez
uwiarygodnienia sie za pomoca bankID i jakiegos dokumentu tozszamosci.
Sam kupowalem na otwarciu w maju w POWER Alnabru
nowy telefon i musialem okazac paszport, podac numer personalny oraz potwierdzic
umowe ratalna kodem z kodebricka.
Kilka tygodni wczesniej Marianek19 dodal post o ciekawie brzmiacym tytule \\\"sprzet na raty\\\",
jeszcze wczesniej cos o wyrzacaniu elektroniki w Oslo.
Wnioski po lekturze poprzednich postow nasuwaja sie same. Albo sam \\\"poszkodowany\\\" maczal w tym palce albo ktos ze wspollokatorow z dostepem do dokumentow, kodebricka, hasla, paszportu.

Pisze rózne posty co mnie ciekawi, jestem tu krótko. Nie bralbym i nie chodzil teraz po policjach.

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) post do tematu
12-11-2017 21:55

Oszustwo. Kupili na moje dane telefon.

Witam. Wczoraj dostałem fakture na 617koron za Samsung Galaxy S8+ na moje dane. Dzień wcześniej dostałem jakiś list odnośnie zdolności kredytowej gdzie firma Telenor Group SA chce to sprawdzić. Dzwoniłem do szefa bo jedyny posiada jakieś moje dokumenty odnośnie pracy, lecz on tego czegoś nie zrobił.
Swoje trzymam w swoim pokoju a współlokatorzy tego nie zrobili. Nie wiem w jaki sposób ale ktoś zamówił na moje dane, mój ares telefon. Nie mam umowy, nie mam telefonu mam tylko list z fakturą do zapłaty + IMEI telefonu. (10 dni, trmin zaplaty 20 listopad). Mogę się od tego odwołać? Zgłosić to na policję? Miał ktoś podobny przypadek?

Eliza K
14-11-2017 08:13

marian19 napisał:
Jutro z rana idę i będę dzwonił.
Wyglada na to, ze nie zdajesz sobie sprawy z powagi sytuacji.

Jezeli ktos kupil na twoje nazwisko telefon, to nic nie stoi na przeszkodzie, zeby kupil raz, drugi i trzeci,,... dziesiaty - telefon, telewizor, glosniki,.......

Policja na ogol nic nie robi, ciezko udowodnic, ze to faktycznie nie ty cos tam kupiles. Czesto gesto podejrzewaja, ze to moze faktycznie ty sam to jednak kupiles, a teraz nie chcesz placic. Firmy windykacyjne ciebie szarpia i probuja zajac wyplate.

Czesto jedynym wyjsciem z sytuacji jest ogoszenie o swojej niewydolnosci finansowej, co jest rownoznaczne z tym, ze nie bedziesz w stanie nic kupic na kredyt. Czyli nici z abonamentu na telefon, internet, programow telewizyjnych, pozyczki z banku. Jednym slowem jestes uziemiony.

Josef Satan
13-11-2017 12:28

piotr.konowic napisał:
Oszustwo popelnione na uzytkowniku Marianek19 jest co najmniej grubymi nicmi szyte.
Nie da rady isc do elkjøp, power i na ladne oczy wziac telefon w abonamencie bez
uwiarygodnienia sie za pomoca bankID i jakiegos dokumentu tozszamosci.
Sam kupowalem na otwarciu w maju w POWER Alnabru
nowy telefon i musialem okazac paszport, podac numer personalny oraz potwierdzic
umowe ratalna kodem z kodebricka.
Kilka tygodni wczesniej Marianek19 dodal post o ciekawie brzmiacym tytule \\\"sprzet na raty\\\",
jeszcze wczesniej cos o wyrzacaniu elektroniki w Oslo.
Wnioski po lekturze poprzednich postow nasuwaja sie same. Albo sam \\\"poszkodowany\\\" maczal w tym palce albo ktos ze wspollokatorow z dostepem do dokumentow, kodebricka, hasla, paszportu.


Aby zamowic np. nowy telefon na raty trzeba podac personnummer.
Bez tego nic sie nie da zamowic.

Zglos na policje kradziez - tzw. identitestyveri.
Jest to powazne przestepstwo - jezeli ktos skradl twoj numer personalny to bedzie mogl zamawiac rozne rzeczy i otwierac nowe abonamenty.

Idz na policje. Nic nie plac. Skontaktuj sie z wystawiaczem faktury (pisemnie, zeby miec dowod)

marian19
13-11-2017 09:30

piotr.konowic napisał:
Oszustwo popelnione na uzytkowniku Marianek19 jest co najmniej grubymi nicmi szyte.
Nie da rady isc do elkjøp, power i na ladne oczy wziac telefon w abonamencie bez
uwiarygodnienia sie za pomoca bankID i jakiegos dokumentu tozszamosci.
Sam kupowalem na otwarciu w maju w POWER Alnabru
nowy telefon i musialem okazac paszport, podac numer personalny oraz potwierdzic
umowe ratalna kodem z kodebricka.
Kilka tygodni wczesniej Marianek19 dodal post o ciekawie brzmiacym tytule \\\"sprzet na raty\\\",
jeszcze wczesniej cos o wyrzacaniu elektroniki w Oslo.
Wnioski po lekturze poprzednich postow nasuwaja sie same. Albo sam \\\"poszkodowany\\\" maczal w tym palce albo ktos ze wspollokatorow z dostepem do dokumentow, kodebricka, hasla, paszportu.

Pisze rózne posty co mnie ciekawi, jestem tu krótko. Nie bralbym i nie chodzil teraz po policjach.

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) post do tematu
11-11-2017 23:16

Oszustwo. Kupili na moje dane telefon.

Witam. Wczoraj dostałem fakture na 617koron za Samsung Galaxy S8+ na moje dane. Dzień wcześniej dostałem jakiś list odnośnie zdolności kredytowej gdzie firma Telenor Group SA chce to sprawdzić. Dzwoniłem do szefa bo jedyny posiada jakieś moje dokumenty odnośnie pracy, lecz on tego czegoś nie zrobił.
Swoje trzymam w swoim pokoju a współlokatorzy tego nie zrobili. Nie wiem w jaki sposób ale ktoś zamówił na moje dane, mój ares telefon. Nie mam umowy, nie mam telefonu mam tylko list z fakturą do zapłaty + IMEI telefonu. (10 dni, trmin zaplaty 20 listopad). Mogę się od tego odwołać? Zgłosić to na policję? Miał ktoś podobny przypadek?

Eliza K
14-11-2017 08:13

marian19 napisał:
Jutro z rana idę i będę dzwonił.
Wyglada na to, ze nie zdajesz sobie sprawy z powagi sytuacji.

Jezeli ktos kupil na twoje nazwisko telefon, to nic nie stoi na przeszkodzie, zeby kupil raz, drugi i trzeci,,... dziesiaty - telefon, telewizor, glosniki,.......

Policja na ogol nic nie robi, ciezko udowodnic, ze to faktycznie nie ty cos tam kupiles. Czesto gesto podejrzewaja, ze to moze faktycznie ty sam to jednak kupiles, a teraz nie chcesz placic. Firmy windykacyjne ciebie szarpia i probuja zajac wyplate.

Czesto jedynym wyjsciem z sytuacji jest ogoszenie o swojej niewydolnosci finansowej, co jest rownoznaczne z tym, ze nie bedziesz w stanie nic kupic na kredyt. Czyli nici z abonamentu na telefon, internet, programow telewizyjnych, pozyczki z banku. Jednym slowem jestes uziemiony.

Josef Satan
13-11-2017 12:28

piotr.konowic napisał:
Oszustwo popelnione na uzytkowniku Marianek19 jest co najmniej grubymi nicmi szyte.
Nie da rady isc do elkjøp, power i na ladne oczy wziac telefon w abonamencie bez
uwiarygodnienia sie za pomoca bankID i jakiegos dokumentu tozszamosci.
Sam kupowalem na otwarciu w maju w POWER Alnabru
nowy telefon i musialem okazac paszport, podac numer personalny oraz potwierdzic
umowe ratalna kodem z kodebricka.
Kilka tygodni wczesniej Marianek19 dodal post o ciekawie brzmiacym tytule \\\"sprzet na raty\\\",
jeszcze wczesniej cos o wyrzacaniu elektroniki w Oslo.
Wnioski po lekturze poprzednich postow nasuwaja sie same. Albo sam \\\"poszkodowany\\\" maczal w tym palce albo ktos ze wspollokatorow z dostepem do dokumentow, kodebricka, hasla, paszportu.


Aby zamowic np. nowy telefon na raty trzeba podac personnummer.
Bez tego nic sie nie da zamowic.

Zglos na policje kradziez - tzw. identitestyveri.
Jest to powazne przestepstwo - jezeli ktos skradl twoj numer personalny to bedzie mogl zamawiac rozne rzeczy i otwierac nowe abonamenty.

Idz na policje. Nic nie plac. Skontaktuj sie z wystawiaczem faktury (pisemnie, zeby miec dowod)

marian19
13-11-2017 09:30

piotr.konowic napisał:
Oszustwo popelnione na uzytkowniku Marianek19 jest co najmniej grubymi nicmi szyte.
Nie da rady isc do elkjøp, power i na ladne oczy wziac telefon w abonamencie bez
uwiarygodnienia sie za pomoca bankID i jakiegos dokumentu tozszamosci.
Sam kupowalem na otwarciu w maju w POWER Alnabru
nowy telefon i musialem okazac paszport, podac numer personalny oraz potwierdzic
umowe ratalna kodem z kodebricka.
Kilka tygodni wczesniej Marianek19 dodal post o ciekawie brzmiacym tytule \\\"sprzet na raty\\\",
jeszcze wczesniej cos o wyrzacaniu elektroniki w Oslo.
Wnioski po lekturze poprzednich postow nasuwaja sie same. Albo sam \\\"poszkodowany\\\" maczal w tym palce albo ktos ze wspollokatorow z dostepem do dokumentow, kodebricka, hasla, paszportu.

Pisze rózne posty co mnie ciekawi, jestem tu krótko. Nie bralbym i nie chodzil teraz po policjach.

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) post do tematu
11-11-2017 16:45

Oszustwo. Kupili na moje dane telefon.

Witam. Wczoraj dostałem fakture na 617koron za Samsung Galaxy S8+ na moje dane. Dzień wcześniej dostałem jakiś list odnośnie zdolności kredytowej gdzie firma Telenor Group SA chce to sprawdzić. Dzwoniłem do szefa bo jedyny posiada jakieś moje dokumenty odnośnie pracy, lecz on tego czegoś nie zrobił.
Swoje trzymam w swoim pokoju a współlokatorzy tego nie zrobili. Nie wiem w jaki sposób ale ktoś zamówił na moje dane, mój ares telefon. Nie mam umowy, nie mam telefonu mam tylko list z fakturą do zapłaty + IMEI telefonu. (10 dni, trmin zaplaty 20 listopad). Mogę się od tego odwołać? Zgłosić to na policję? Miał ktoś podobny przypadek?

Eliza K
14-11-2017 08:13

marian19 napisał:
Jutro z rana idę i będę dzwonił.
Wyglada na to, ze nie zdajesz sobie sprawy z powagi sytuacji.

Jezeli ktos kupil na twoje nazwisko telefon, to nic nie stoi na przeszkodzie, zeby kupil raz, drugi i trzeci,,... dziesiaty - telefon, telewizor, glosniki,.......

Policja na ogol nic nie robi, ciezko udowodnic, ze to faktycznie nie ty cos tam kupiles. Czesto gesto podejrzewaja, ze to moze faktycznie ty sam to jednak kupiles, a teraz nie chcesz placic. Firmy windykacyjne ciebie szarpia i probuja zajac wyplate.

Czesto jedynym wyjsciem z sytuacji jest ogoszenie o swojej niewydolnosci finansowej, co jest rownoznaczne z tym, ze nie bedziesz w stanie nic kupic na kredyt. Czyli nici z abonamentu na telefon, internet, programow telewizyjnych, pozyczki z banku. Jednym slowem jestes uziemiony.

Josef Satan
13-11-2017 12:28

piotr.konowic napisał:
Oszustwo popelnione na uzytkowniku Marianek19 jest co najmniej grubymi nicmi szyte.
Nie da rady isc do elkjøp, power i na ladne oczy wziac telefon w abonamencie bez
uwiarygodnienia sie za pomoca bankID i jakiegos dokumentu tozszamosci.
Sam kupowalem na otwarciu w maju w POWER Alnabru
nowy telefon i musialem okazac paszport, podac numer personalny oraz potwierdzic
umowe ratalna kodem z kodebricka.
Kilka tygodni wczesniej Marianek19 dodal post o ciekawie brzmiacym tytule \\\"sprzet na raty\\\",
jeszcze wczesniej cos o wyrzacaniu elektroniki w Oslo.
Wnioski po lekturze poprzednich postow nasuwaja sie same. Albo sam \\\"poszkodowany\\\" maczal w tym palce albo ktos ze wspollokatorow z dostepem do dokumentow, kodebricka, hasla, paszportu.


Aby zamowic np. nowy telefon na raty trzeba podac personnummer.
Bez tego nic sie nie da zamowic.

Zglos na policje kradziez - tzw. identitestyveri.
Jest to powazne przestepstwo - jezeli ktos skradl twoj numer personalny to bedzie mogl zamawiac rozne rzeczy i otwierac nowe abonamenty.

Idz na policje. Nic nie plac. Skontaktuj sie z wystawiaczem faktury (pisemnie, zeby miec dowod)

marian19
13-11-2017 09:30

piotr.konowic napisał:
Oszustwo popelnione na uzytkowniku Marianek19 jest co najmniej grubymi nicmi szyte.
Nie da rady isc do elkjøp, power i na ladne oczy wziac telefon w abonamencie bez
uwiarygodnienia sie za pomoca bankID i jakiegos dokumentu tozszamosci.
Sam kupowalem na otwarciu w maju w POWER Alnabru
nowy telefon i musialem okazac paszport, podac numer personalny oraz potwierdzic
umowe ratalna kodem z kodebricka.
Kilka tygodni wczesniej Marianek19 dodal post o ciekawie brzmiacym tytule \\\"sprzet na raty\\\",
jeszcze wczesniej cos o wyrzacaniu elektroniki w Oslo.
Wnioski po lekturze poprzednich postow nasuwaja sie same. Albo sam \\\"poszkodowany\\\" maczal w tym palce albo ktos ze wspollokatorow z dostepem do dokumentow, kodebricka, hasla, paszportu.

Pisze rózne posty co mnie ciekawi, jestem tu krótko. Nie bralbym i nie chodzil teraz po policjach.

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) nowy wątek
11-11-2017 16:11

Oszustwo. Kupili na moje dane telefon.

Witam. Wczoraj dostałem fakture na 617koron za Samsung Galaxy S8+ na moje dane. Dzień wcześniej dostałem jakiś list odnośnie zdolności kredytowej gdzie firma Telenor Group SA chce to sprawdzić. Dzwoniłem do szefa bo jedyny posiada jakieś moje dokumenty odnośnie pracy, lecz on tego czegoś nie zrobił.
Swoje trzymam w swoim pokoju a współlokatorzy tego nie zrobili. Nie wiem w jaki sposób ale ktoś zamówił na moje dane, mój ares telefon. Nie mam umowy, nie mam telefonu mam tylko list z fakturą do zapłaty + IMEI telefonu. (10 dni, trmin zaplaty 20 listopad). Mogę się od tego odwołać? Zgłosić to na policję? Miał ktoś podobny przypadek?

Eliza K
14-11-2017 08:13

marian19 napisał:
Jutro z rana idę i będę dzwonił.
Wyglada na to, ze nie zdajesz sobie sprawy z powagi sytuacji.

Jezeli ktos kupil na twoje nazwisko telefon, to nic nie stoi na przeszkodzie, zeby kupil raz, drugi i trzeci,,... dziesiaty - telefon, telewizor, glosniki,.......

Policja na ogol nic nie robi, ciezko udowodnic, ze to faktycznie nie ty cos tam kupiles. Czesto gesto podejrzewaja, ze to moze faktycznie ty sam to jednak kupiles, a teraz nie chcesz placic. Firmy windykacyjne ciebie szarpia i probuja zajac wyplate.

Czesto jedynym wyjsciem z sytuacji jest ogoszenie o swojej niewydolnosci finansowej, co jest rownoznaczne z tym, ze nie bedziesz w stanie nic kupic na kredyt. Czyli nici z abonamentu na telefon, internet, programow telewizyjnych, pozyczki z banku. Jednym slowem jestes uziemiony.

Josef Satan
13-11-2017 12:28

piotr.konowic napisał:
Oszustwo popelnione na uzytkowniku Marianek19 jest co najmniej grubymi nicmi szyte.
Nie da rady isc do elkjøp, power i na ladne oczy wziac telefon w abonamencie bez
uwiarygodnienia sie za pomoca bankID i jakiegos dokumentu tozszamosci.
Sam kupowalem na otwarciu w maju w POWER Alnabru
nowy telefon i musialem okazac paszport, podac numer personalny oraz potwierdzic
umowe ratalna kodem z kodebricka.
Kilka tygodni wczesniej Marianek19 dodal post o ciekawie brzmiacym tytule \\\"sprzet na raty\\\",
jeszcze wczesniej cos o wyrzacaniu elektroniki w Oslo.
Wnioski po lekturze poprzednich postow nasuwaja sie same. Albo sam \\\"poszkodowany\\\" maczal w tym palce albo ktos ze wspollokatorow z dostepem do dokumentow, kodebricka, hasla, paszportu.


Aby zamowic np. nowy telefon na raty trzeba podac personnummer.
Bez tego nic sie nie da zamowic.

Zglos na policje kradziez - tzw. identitestyveri.
Jest to powazne przestepstwo - jezeli ktos skradl twoj numer personalny to bedzie mogl zamawiac rozne rzeczy i otwierac nowe abonamenty.

Idz na policje. Nic nie plac. Skontaktuj sie z wystawiaczem faktury (pisemnie, zeby miec dowod)

marian19
13-11-2017 09:30

piotr.konowic napisał:
Oszustwo popelnione na uzytkowniku Marianek19 jest co najmniej grubymi nicmi szyte.
Nie da rady isc do elkjøp, power i na ladne oczy wziac telefon w abonamencie bez
uwiarygodnienia sie za pomoca bankID i jakiegos dokumentu tozszamosci.
Sam kupowalem na otwarciu w maju w POWER Alnabru
nowy telefon i musialem okazac paszport, podac numer personalny oraz potwierdzic
umowe ratalna kodem z kodebricka.
Kilka tygodni wczesniej Marianek19 dodal post o ciekawie brzmiacym tytule \\\"sprzet na raty\\\",
jeszcze wczesniej cos o wyrzacaniu elektroniki w Oslo.
Wnioski po lekturze poprzednich postow nasuwaja sie same. Albo sam \\\"poszkodowany\\\" maczal w tym palce albo ktos ze wspollokatorow z dostepem do dokumentow, kodebricka, hasla, paszportu.

Pisze rózne posty co mnie ciekawi, jestem tu krótko. Nie bralbym i nie chodzil teraz po policjach.

Zobacz więcej komentarzy
marian19 - dodał(a) nowy wątek
08-11-2017 21:15

Koszty usług budowlanych/remontowych

Witam. Orientuje się ktoś jakie są koszty za 1m2 np. ułożenia płytek? Malowania ścian? Prac wykończeniowych? Hyraulika, szpachlowanie, konstrukcje etc?


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok