- Aktualności
- Polityka
- Polacy w Norwegii
- Praca i pieniądze
- Życie w Norwegii
- Praca w Norwegii
- Praca i prawo pracy
- På norsk
- Archiwum MN
- Rozrywka
- Biznes i gospodarka
- Sport
- Blogi
- Transport i komunikacja
- Ciekawostki
- Turystyka
- Czytelnia
- Ubezpieczenia i odszkodowania
- Edukacja
- Video
- Finanse i kredyty
- Wośp
- Firma w Norwegii
- Wybory
- Historia
- Wydarzenia
- Komunikat prasowy
- Wywiad
- Kuchnia
- Zasiłek rodzinny
- Kultura
- Zdrowie
- Nauka w Norwegii
- Świąteczne pomysły
- Podatki w Norwegii
- Artykuł sponsorowany
Popularne artykuły
Ostatnie wpisy na forum
19 godzin temu
Redakcja Moja Norwegia.pl Redakcja MN
Koniec przywilejów dla aut elektrycznych w Oslo i Akershus. Nie mogą korzystać z buspasów
W tym temacie znajdują się komentarze do artykułu Koniec przywilejów dla aut elektrycznych w Oslo i Akershus. Nie mogą korzystać z buspasów
3 dni temu
Redakcja Moja Norwegia.pl Redakcja MN
Święto Pracy a... praca w Norwegii. Jakie zasady panują w kraju fiordów 1 maja?
W tym temacie znajdują się komentarze do artykułu Święto Pracy a... praca w Norwegii. Jakie zasady panują w kraju fiordów 1 maja?
31-10-2023 05:34
mariuszolszowiec
Podatek od świadczenia emerytalno rentowego z norwegii
Jaki jest sposób aby nie płacić podatku od świadczenia emerytalno rentowego wypłacanego z Norwegii a mieszkanie w Polsce.
- Najnowsze oferty pracy w Norwegii
- Lista agencji pracy w Norwegii
- CV po norwesku
- Praca w Bergen
- Praca w Stavanger
- Praca w Oslo
- Dodaj oferę pracy
Polecane oferty pracy
Poszukujemy pracowników z branży rybnej.
Poszukujemy pracowników z branży rybnej.
Start pracy - juz od czerwca w Bergen lub Trondheim.
Nasze wymagania:
Doświadczenie
CIEŚLA/STOLARZ KRISTIANSAND
Norweska firma założona w 2002 roku poszukuje cieśli/stolarza z doświadczeniem na rynku norweskim. Tylko legalne umowy z wszystkimi
Dekarz Blacharz Papiarz
Jesteśmy jedną z największych firm dekarskich w Norwegii. W związku z rozwojem i otwarciem nowego oddziału firmy Buskerud
Reklama w Norwegii
jeśli chodzi o gwarancję i jej zapisy to tu nikt Ci nie pomoże bo nie znamy treści tej umowy. Gwarancja (najczęściej od producenta) jest typową umową cywilno-prawną
pomiędzy kupującym a sprzedającym. Musisz więc sprawdzić co w tej umowie pisze na temat terminów rozpatrzenia reklamacji (w ramach gwarancji) czy też wymiany sprzętu
na inny. Oczywistym jest, że gwarancja nie zastępuje ani nie wyklucza dochodzenia roszczeń w ramach ustawy nazywanej tutaj forbrukerkjøpsloven. Gwarancja i reklamacja to dwie różne rzeczy, nie wykluczające się wzajemnie. Jeśli chodzi o reklamacje w ramach ustawy to okres reklamacyjny (nazywany tutaj klagefrist) jest określony na 2 lata albo 5 lat jeśli towar ma określony okres użytkowania na więcej niż 5 lat. Tak jest w przypadku hulajnogi. Przynajmniej taką informację uzyskałam od Forbrukerrådet. Jeśli chodzi o czas jaki sprzedawca ma na odpowiedź na reklamację w ramach ustawy (w ramach gwarancji musisz przeczytać) to reklamujący towar sam określa w jakim terminie oczekuje na odpowiedź na reklamację. Ustawa przewiduje różne formy załatwienia reklamacji np. zamianę towaru na nowy, wypłatę odszkodowania, zmniejszenie ceny itp. , paragraf 26. Na pewno musi być to towar nowy i na pewno okres reklamacji biegnie na nowo. Kiedyś, w innej sprawie dostaliśmy w naszej Fundacji od FR taką listę jak postępować w takich sprawach, w skrócie wygląda to tak, 1/ wyślij pisemną reklamację do sprzedawcy jak tylko zauważysz usterkę, daj mu czas na załatwienie sprawy np. miesiąc i napisz, że w przypadku nie dotrzymania terminu będziesz np. żądał odstąpienia od zakupu 2/ opisz dokładnie usterki i ew. określ kwotę naprawy jeśli ją znasz, i czego oczekujesz od sprzedawcy 3/ jeśli naprawa wymaga np. nowych czśści i sprzedawca nie zmieści się w terminie z pkt 1/ zażądaj dodatkowej informacji o terminie załatwienia sprawy 4/ jeśli sprzedawca nie naprawi sprzętu albo nie da Ci nowego skontaktuj się z Forbrukerrådet, adwokatem albo rettshjelper. Bardzo dużo informacji na ten temat znajdziesz na stronie FR np. www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/. I na koniec, paragraf 30 przewiduje, że sprzedawca może naprawić tą samą część tylko 2 razy i masz prawo do sprzętu zastępczego na koszt sprzedawy jeśli naprawa trwa dłużej niż tydzień