Niewykorzystane jedzenie nie pójdzie na straty. Nowa aplikacja dla norweskiej branży gastronomicznej
Wystarczy za pomocą GPS-a namierzyć najbliższą lub najtańszą restaurację, hotel, piekarnię czy sklep i złożyć zamówienie mojanorwegia.pl
Hotele w regionie Agder oszacowały, że ilość niewykorzystanego jedzenia pozostałego po serwowanych dla gości śniadaniach można już liczyć w tonach. Jak podaje norweska telewizja NRK, w przeciętnym gospodarstwie domowym w Oslo wyrzuca się średnio ok. 117 kg resztek rocznie.
Aplikacja pomaga zmniejszyć ilość marnowanego jedzenia
„Too Good To Go”, bo tak nazywa się aplikacja, zaczyna robić furorę wśród Norwegów.
Zamysł twórców portalu jest prosty: zamiast wyrzucać jedzenie, można je sprzedać po bardzo niskiej cenie. Korzystanie z serwisu jest intuicyjne. Wystarczy za pomocą GPS-a namierzyć w aplikacji najbliższą lub najtańszą restaurację, hotel, piekarnię czy sklep i złożyć zamówienie kosztujące nas nie więcej niż 45 NOK. Następnie, tuż przed zamknięciem lokalu, można odebrać wciąż świeże produkty opakowane w przyjazne dla środowiska tworzywa. Takie rozwiązanie wydaje się być rozsądne zarówno dla zamawiających, jak i sprzedających. Hotele i restauracje nie pozostają stratne, a użytkownicy aplikacji mogą wieczorami przebierać w ofertach gastronomicznych nie wydając przy tym zbyt wielu pieniędzy.
Kto korzysta z aplikacji?
Zwykle klienci zamawiają małe zakupy, ale czasami serwis realizuje też większe zamówienia - na przykład śniadania hotelowe, które mogą później trafić do domów opieki.
Sprzedawcy też wydają się zadowoleni. Piekarz Martin Børgensen z Torvet jest jednym z pierwszych w Arendal, którzy zdecydowali się na współpracę z serwisem. – Odkąd korzystam z serwisu, co wieczór zamykam piekarnię świecącą pustymi półkami. Nie lubię marnować jedzenia, a teraz udaje mi się wyprzedać wszystko co do bochenka – mówi w wypowiedzi dla NRK.
To może Cię zainteresować