Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Reklama

Rata w Norwegii już od618kr

Sprawdź ratę

Usługa realizowana przez DigiFinans.no | Priseksempel: Eff. rente 15,82%, 100 000 kr. over 5 år, etablering 950 kr., Tot. 142 730 kr.

Życie w Norwegii

Norwegian na szczycie, SAS zaraz za nim. To na te firmy konsumenci skarżyli się najczęściej

Natalia Szitenhelm

23 lutego 2021 15:00

Udostępnij
na Facebooku
2
Norwegian na szczycie, SAS zaraz za nim. To na te firmy konsumenci skarżyli się najczęściej

Pasażerowie ponad pół roku czekali na zwrot pieniędzy za bilet w Norwegian i SAS. /zdjęcie ilustracyjne rebius - stock.adobe.com/Tylko do użytku redakcyjnego/standardowa

Co dziesiąty telefon do Rady Konsumentów (Forbrukerrådet) dotyczył w 2020 roku problemów z załatwieniem sprawy w związku z pandemią koronawirusa. Dwa razy więcej zażaleń niż w 2019 tyczyło sie trudności z odzyskaniem pieniędzy za odwołany lot. Na szczycie listy firm, na które skarżyli się konsumenci, znalazły się się linie Norwegian oraz SAS.
- Jesteśmy rozczarowani tym, jak władze pozostawiły konsumentów na pastwę losu. Jeśli chodzi o sposób, w jaki firmy traktują swoich klientów (...), naruszono oczywiste prawa. Rok 2020 przechodzi więc do historii jako rok kryzysu także z punktu widzenia konsumenta - stwierdziła Inger Lise Blyverket, szefowa Rady Konsumentów, cytowana w komunikacie prasowym.

Forbrukerrådet w zeszłym tygodniu opublikowała listę firm i branż, na które najczęściej skarżyli się konsumenci. Zdecydowana większość skarg dotyczyła linii lotniczych i biur podróży.

Ponad pół roku oczekiwania na zwrot pieniędzy

Norwegian, a zaraz za nim SAS otworzyły pierwszą dziesiątkę firm, na które konsumenci skarżyli się w 2020 roku najczęściej. Na Norwegiana wpłynęło 620 skarg, zaś na SAS 516. Dotyczyły problemów ze zwrotem pieniędzy za odwołany lot. Pod koniec grudnia pisaliśmy o tym, że wiele osób od ponad pół roku oczekuje na zwrot należności za podróż, która się nie odbyła.
Jak informowała wtedy Rada ds. Konsumentów, na mocy obowiązujących regulacji linie lotnicze powinny zwrócić podróżującym środki za odwołany lot w ciągu siedmiu dni. Z powodu dużej ilości wniosków, czas oczekiwania jednak się wydłużył. Jednak tak długi okres oczekiwania jak pół roku stanowi naruszenie prawa ze strony linii lotniczych, podkreślała Forbrukerrådet.
Na te firmy konsumenci skarżyli się najczęściej w 2020 roku: Norwegian Air Shuttle ASA, SAS, Ticket Feriereiser AS, KLM, Travellink NUF, Ving Norge AS, SATS AS, Hurtigruten AS, Elkjøp Norge AS, TUI Norge AS. Na liście, oprócz linii lotniczych, znalazły się m.in. biura podróży.  - Doświadczenie z 2020 roku pokazuje, że to naturalne, gdy pojawia się dyskusja, czy bezpieczna jest płatność z góry za wycieczkę w biurze podróży - kwestionuje Rada ds. Konsumentów.

Tu też były problemy

Jeśli chodzi o listę sektorów, na które skarżono się najczęściej, to w 2020 bezapelacyjnie królowała branża samochodów używanych - konsumenci w tej sprawie złożyli 5415 skarg. Tuż za nią jest jednak już branża lotnicza, na którą w 2020 skarżono się ponad dwa razy częściej niż w 2019 (3029 skarg w porównaniu do 1523). Podium zamykają usługi rzemieślnicze - reklamacje zgłaszano w tym wypadku ponad 2600 razy.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


niewnikajcie

24-02-2021 06:46

Polec dalej niz twoj caly swiat czyli Polska_Polska,to zobaczysz standardy,a wizzair to male latajace gowno,i tylko Janusze i Grazynki z reklamowka Kiwi albo remy nim lataja.

Nyga

23-02-2021 22:53

Każdy, kto latał trochę po świecie ten doskonale wie, że SAS czy Norwegian to dziadostwo nas dziadostwami, 20 lat w tyle za obecnymi standardami.
Oby Wizzair ich szybko wykończył.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok